NOVOSTI

Špinat, čuvar vašeg zdravlja

Na današnji dan, 26. ožujka, obilježavamo Svjetski dan špinata.  Špinat je prekrasno zeleno lisnato povrće koje pripada skupini namirnica s odličnim nutritivnih sastavom i kao takav jedan od glavnih sastojaka Mlini ukusne i zdrave Špinate. O špinatu možemo pronaći brojne zanimljivosti, ljekovita i zdravstvena  svojstva, a mi vam donosimo ona najznačajnija.

1. ZAŠTO NAZIV ŠPINAT?

Naziv potječe od starofrancuske riječi espinache, izvedenice arapskih i perzijskih naziva za to povrće.

2. MORNAR POPAJ

Popajev lik nastao je 1929. Godine; zbog ovog crtanog lika potrošnja špinata u SAD se 30-ih godina prošlog vijeka povećala za 33%. Tako su nas i naši roditelji, tete u vrtiću i učitelji tjerali da jedemo špinat jer je navodno jako zdrav pa od tud smo zasigurno čuli: “Jedi špinat, da imaš mišiće kao u Popaja.”

3. MIŠIĆI MORNARA POPAJA

“Legendarni lik iz crtića mornar Popaj povećavao je snagu svojih mišića jedući špinat. “.Naučnici berlinskog univerziteta i Svjetska antidoping agencija (WADA) objavili su 2019. Godine da hemikalija hidroksiekdison iliekdisteron, koja se nalazi u špinatu povećava snagu sportistima i da bi trebala biti zabranjena kao doping. Prema studiji, sportisti u treningu koji su deset sedmica dobijali hidroksiekdison putem dodatka hrani, bili su triput jači od onih koji su trenirali sa placebom.

4. LJEKOVITA SVOJSTVA ŠPINATA

Špinat je bogat izvor fitonutrijenata koji poboljšavaju cjelokupno zdravlje i štite od nastanka raznih bolesti. Ovo zeleno lisnato povrće je odličan izvor vitamina B kompleksa, kao što je vitamin B6, tiamin (B1), riboflavin, kao i folne kiseline. Samo 100g svježeg špinata će pružiti oko 47% preporučene dnevne vrijednosti vitamina C. Vitamin C je moćan antioksidans koji pomaže tijelu da ojača imunitet i spriječi nastanak raznih bolesti.

5. ODLIČAN IZVOR ŽELJEZA

100g svježeg špinata sadrži oko 25% ukupne preporučene dnevne vrijednosti željeza. Špinat je jedan od najboljih izvora željeza koji je važan za proizvodnju crvenih krvnih stanica

6. VAŠ SAVEZNIK U PROCESU MRŠAVLJENJA

Odličan je izvor topivih vlakana, stoga je jedna od najučinkovitijih namirnica u procesu mršavljenja, ali i regulaciji razine kolesterola.

7. ŠPINAT JE IZVOR OMEGA 3 MASNIH KISELINA

Špinat je izvor omega 3 masnih kiselina koje poboljšavaju koncentraciju, zdravlje kardiovaskularnog sustava, štite od nastanka bolesti srca i srčanog udara.

8. KUPNJA I POHRANA ŠPINATA

Odaberite špinat koji je tamno zelene boje i ima hrskavo lišće. Izbjegavajte špinat koji po sebi ima znakove diskoloracije kao što su žute točkice. Špinat dobro operite i namočite u slanoj vodi 30 minuta kako bi uklonili svu prašinu, prljavštinu i pesticide. Iako u hladnjaku može stajati i do tjedan dana, najbolje bi bilo kada biste ga jeli svježeg jer ćete tada iskoristiti sva nutritivna svojstva ove čudesne namirnice.

9.ŠPINAT NE BI TREBALO PODGRIJAVATI

Podgrijavanje špinata može nitrate pretvoriti u nitrite, a nitrosamine u određene bakterije. Ovi spojevi mogu biti izrazito štetni, naročito za djecu.

Mlini d.o.o.

Struge bb 88306 Gabela

Čapljina, BiH

  • +387 36 808 850
  • +387 30 218 320
  • info@mlini.ba